۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۹۷۹
اسقف اعظم روسیه:

آمریکا درصدد نابودسازی معنویت در جهان است | تروریست ها ربطی به اسلام ندارند

اسقف اعظم روسیه با بیان این که امروزه اسلام و مسیحیت به همگرایی دست پیدا کرده است، گفت: امیدواریم این وحدت نزدیک تر شود تا در برابر ماتریالیست ها و کمونیست ها قد علم کرده و آن ها را نابود سازیم.
فیوفان اسقف اعظم روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فیوفان اسقف اعظم روسیه عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید از این دیدار ابراز خوشحالی کرد و با اشاره به این که معنویت به انسان اعتلا می بخشد، گفت: امروزه همه به معنویت احتیاج دارند، معنویت برای ما نیز باارزش است و آن را اساس کار خود قرار داده ایم.

وی ادامه داد: امروزه مشاهده می کنیم که مسائل بسیاری در جهان در حال وقوع است و برداشت مان از این مشاهده آن است که ماشین غرب به رانندگی آمریکا در حال نابودسازی مسائل معنوی بشریت است؛ آمریکا برای رسیدن به این هدف از ابزارهایی همچون رسانه ها و اقتصاد استفاده می کند.

فیوفان خاطرنشان کرد: آنچه که آمریکا مد نظر دارد این است که مسائل اومانیستی را جایگزین معنویت کند و با شعارهایی همچون آزادی و دموکراسی، خواسته های انسانی را محور قرار داده و معنویت را به حاشیه ببرد.

اسقف اعظم روسیه با بیان این که امروزه اسلام و مسیحیت به همگرایی دست پیدا کرده اند، ابراز داشت: امیدواریم این وحدت نزدیک تر شود تا در برابر ماتریالیست ها و کمونیست ها قد علم کرده و آن ها را نابود سازیم.

وی با تأکید بر این که جهان غرب با رهبری آمریکا در حال تلاش برای جداسازی معنویت از زندگی بشر است، بیان کرد: این کار را برای آن انجام می دهند که بشر را تهی کرده و به آسانی آن را تابع خواسته های خود سازند.

فیوفان اضافه کرد: در یکی از شهرها شاهد بودیم که تروریست ها با نام اسلام به مدرسه ای حمله کردند و 400 کودک را به قتل رساندند؛ وقتی من رفتم به آن ها اعتراض کنم گفتند «اگر اعتراض داری تو را هم می کشیم»؛ آن ها در ظاهر «الله اکبر» می گفتند، اما از نظر من آن ها مسلمان نبودند؛ آسیبی که این مسلمان نماها به اسلام وارد می کنند، حتی منکران خداوند هم نمی توانند وارد سازند.

اسقف اعظم روسیه عنوان داشت: علت این که شوروی فروپاشید این بود که گورباچف نسبت به جهان غرب گرایش داشت و نظریات شان را می پسندید.

وی با اشاره به این که اسلام و مسیحیت سلاح مشترکی به نام معنویت در دست دارند، بیان کرد: مهم ترین قدرت ما خداوند است و آن چه که ما به آن اعتقاد داریم این است که خداوند به ما کمک خواهد کرد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات